الثلاثاء، 20 أبريل 2010

جـــــــــــواز علــي كــــف عـفــاريــت



عـــــــــــــــــــــاوز أتجـــــــوز
هتجوز علي روحي يا عالم
هتجوز ومانيش مسؤل
تضرب تقلب او تتشلقب
عاوز أتجوز مش معقول
***
نفسي في وحده تكون معقوله
لو كانت كده مش معدوله
بس أتجوز ،،، نفسي أتجوز
ليه الدنيا بقت مقفوله
***
نفسي أقولها وري المأذون
والمنديل يتلف في إيدي
و واحد صحبي يكون مجنون
ويقوللي هتندم يا هريدي
***
نفسي في زفه و بيب بيب بيب
نفسي في زفه وهيصه وليصه
هوه جوازي أصبح عيب
هوه جوازي حاجه عويصه
***
نفسي ألبس بدله وأتصور
والمعازيم يجوا كده حواليا
وصحابي يشيلوني يرموني
وعروستي تتخض عليا
***
نفسي أقطع تورته وأفرق
وأديله وأنسي إني أديلك
و واحد صحبي يجي يهرق
وأتعاص و أمسحها بمنديلك
***
نفسي في يوم الصبح أما أصحي
القي فطاري في قلب سريري
أفتح بؤي وهيه تكور
ترمي الاكل وييجي في زروي
***
نفسي أتخانق ويا مراتي
وأخرج وأخد الباب في إيديا
تهريني هيا إتصالات
وتقول حضرت الملوخيه
***
نفسي في يوم أفرح وأتنطط
لما تقولي نفسي في مانجه
وأجري وأشوف أتوبيس وأتشعبط
وأنسي المانجه وأجبلها رنجه
***
نفسي حماتي تطلع عيني
و أدعي عليها إنها تتوكل
و إن جـت مره زيارة علي سهوه
أجري أتخض ... و أقع أتشنكل
***
بس اتجوز
أيوه اتجوز
نفسي اتجوز
إمتي اتجوز
عاوز اتجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووز
.

هناك تعليقان (2):

  1. تحياتى يا فندم
    انا عاشق لشعر العاميه
    قصيده دمها خفيف تناقش موضوع فى غايه الاهميه
    فعلا كلنا هذا الرجل نشارف على الكهوله ونحارب من اجل الزواج
    تحياتى رائعه

    ردحذف
  2. feen ayam zaman lama kan mahrhom 7efz el qur2an

    ردحذف